Oiva yllätti kyllä taas kerran kaikki keskiviikon treeneissä. Oltiin Oreniuksella ja tällä kertaa Jouni koulutti meitä. Radalla oli kohta, jossa mun piti putken jälkeen yrittää ottaa Oiva haltuun ennen hyppyä, koska muuten se hyppäsi sen hypyn jättiloikalla. Aluksi koitettiin hommaa niin, että olin hypyn takana ja koitin saada Oivaa hidastamaan vauhtia-> ei onnistunut. Seuraava taktiikka oli, että otin sitä haltuun putken jälkeen ja koitin vekata hypylle. Oiva oli sitä mieltä, että putken jälkeen hypätään ja koska seisoin pahasti hänen linjallaan (koska Oiva ei tajunnut tulla mun ohjaavaan käteen..), niin Oiva hyppäsi päin mun selkää. KYLLÄ :D. Onneksi se ei hypännyt kovin täysiä, mutta kyllähän toi hieman yllättävä veto oli. Koskaan ei kyllä ole tylsää treeneissä Oivan kanssa :)..

Mun päivän tavoitteena oli, että tehdään kunnon kontaktit ja se onnistui. Varmistin asian namialustoilla, koska usein ratatreeneissä unohdan vaatia kunnon kontaktit. Kontaktit sujui siis loistavasti :)! Alkuratakin meni hyvin, päästiin kepeille (varmaan 8. tai 9. este) ekalla yrityksellä. Loppuradassa taas kostautui meiän vanhat ongelmat, eli en osaa kertoa Oivalle ennen estettä tarpeeksi ajoissa tulevasta valssista ->piiiitkät kaarteet ja kestää kauan, että saan koiran uuteen ohjaavaan käteen. Ja se välistäveto..v-a-i-k-e-a-a. Taas Oiva hyppää ekan esteen pitkälle, en meinaa saada sitä vedettyä välistä ja millä ihmeellä saan sen sitten työnnettyä seuraavalle esteelle? Tätä pitää treenata yksittäin!!

Seuraaviin Ojanko-treeneihin treenattavaa: Clen run:in hyppyharjoitus koirille, jotka hyppää liioitellusti. Välistäveto ja valssi ilman jättikaarteluita!